Profesorica Elmana Cerić je u četvrtak, 17. decembra 2020, s učenicima IV1 razreda nacionalnog programa održala online radionicu “Identitet za pomirenje”. Učenici su iznijeli vlastito shvatanje identiteta, skrenuta im je pažnja na problem “trajnosti” identiteta, istaknuta je njegova fluidnost i pluralnost. Također, s učenicima se razgovaralo o filozofskom i psihološkom aspektu identiteta i pitanju “Ko sam ja?”. Učenici su i sami naglasili da identitet, iako predstavlja differentiu specificu svakog ljudskog bića, podložan je promjenama, kao da i svako od nas ima više identiteta. S učenicima se razgovaralo o tome koji identiteti su im važniji i primarniji u odnosu na druge,…
Učenici Druge gimnazije ponovo nas čine ponosnim. Naš učenik Deni Paralović, koji pohađa treći razred, osvojio je nagradu u kategoriji poezije na literarnom takmičenju za srednjoškolce u okviru manifestacije Dani Matice hrvatske u Sarajevu 2020. Zbornik učeničkih radova će biti dostupan za preuzimanje u digitalnom formatu na FB stranici Matice hrvatske u Sarajevu. Čestitamo našem Deniju i njegovoj profesorici Adili Salibašić, a u nastavku vam predstavljamo pjesmu „More“ s kojom je osvojio ovo važno priznanje. MORE Slomljen i ponižen, poput Posrnule zvjeri na koljenima Odbijam priznati poraz Odbijam ti reći tu kobnu riječ “Zbogom” More među nama huči Nepregledno Nemirom…
U organizaciji COI Step by Step i Zajednice inovativnih nastavnika/ca, 18. decembra u 19:00 sati će se održati svečana ceremonija povodom proglašenja rezultata Nagrade za inovativne nastavnike/ce u 2020. godini. Ponosni smo što su se i ove godine, među stotinama nominiranih nastavnih praksi iz cijele BiH, prepoznale i one koje su razvile i implementirale profesorice iz naše škole. U iščekivanju rezultata, predstavljamo vam inovativne prakse s kojima su profesorice Dženeta Ajanić i Elmana Cerić ušle u uži izbor za proglašenje pobjednika/ca u kategoriji inovativnih nastavnika/ca u srednjim školama. Profesorica Dženeta Ajanić nominirana je za inovativnu praksu u nastavi matematike. Modeliranjem…
Imajući u vidu globalnu situaciju izazvanu pandemijom koronavirusa, učenici IB DP-a naše škole su kroz učenički klub “Engage for Change”, u okviru CAS aktivnosti, realizirali projekat o bitnosti pridržavanja zdravstvenih mjera. Ideja je proizašla iz mnogobrojnih zapažanja o nepoštivanju preporučenih mjera, pogotovo među mladima, a kojima svjedočimo svakoga dana. Kroz projekat su ponudili nekoliko jednostavnih mjera čijom primjenom bismo zaštitili ne samo sebe, nego i one oko sebe, poručujući koliko je važno da budemo odgovorni kao pojedinci.
Učenici IB DP i dalje dižu svoj glas protiv bilo kojeg oblika diskriminacije i zaštitu prava onih koji su nevidljivi i na marginama društva. Predstavljamo vam njihove postere kojima žele skrenuti pažnju na ova važna pitanja. Također, ovim povodom, profesorica Elmana Cerić je s učenicima IV3 IB razreda vodila debatu na temu “Ljudska prava su samo mrtvo slovo na papiru”, tokom koje su učenici istakli značaj donošenja Opće deklaracije o ljudskim pravima, podsjećajući nas da ljudska prava predstavljaju stub demokratskog društva, ali i da njihova implementacija uveliko zavisi od društvenog konteksta. Učenici su prepoznali ogroman značaj UN-a u zaštiti ljudskih…
ONLINE PROMOCIJA KNJIGE „STRIP KAO MEDIJ FILOZOFSKE PORUKE: STRIPOZOFSKI PRISTUP NASTAVI FILOZOFIJE“
U ponedjeljak, 7. decembra, u organizaciji udruge „Mala filozofija“ iz Zadra, upriličena je online promocija knjige „Strip kao medij filozofske poruke: stripozofski pristup nastavi filozofije“. Knjigu, koja je izašla u izdanju Druge gimnazije Sarajevo, koautorski potpisuju prof. dr. Haris Cerić s Fakulteta političkih nauka u Sarajevu i naša profesorica filozofije s logikom, kao i teorije spoznaje, mr. sc. Elmana Cerić. Moderator i promotor bio je doc. dr. Bruno Ćurko s Filozofskog fakulteta iz Splita, ujedno i voditelj udruge „Mala filozofija“. Knjiga je nastala kao sinteza iskustava koja su rezultat dugogodišnjeg teorijskog istraživanja i praktične primjene stripa u nastavi. Iako je…
Učenici IB Diploma programa imali su priliku kroz različite izričajne forme dati svoj doprinos obilježavanju „16 dana aktivizma“, globalne kampanje protiv rodno utemeljenog nasilja, u kojoj je i ove godine učestvovala naša škola, a u saradnji s TPO fondacijom i ETOS inicijativom. Zadovoljstvo nam je predstaviti najuspješniji pristigli rad naše učenice Ajne Ćuhare, kao i sjajne radove nekolicine drugih učenika. Čestitamo našim učenicama: Ajni Ćuhari, Sajri Čaluk, Amini Bilalbegović, Ladi Abduzaimović i Niki Vujošević, kao i učeniku Emanuele D'Agostinu na kreiranom videomaterijalu. Koordinatorica projekta je profesorica Elmana Cerić.
Povodom “16 dana aktivizma”, globalne kampanje protiv rodno utemeljenog nasilja, u okviru ETOS inicijative profesorica psihologije Sandra Muratović je 27. novembra 2020. održala online radionicu na temu “Jesu li žene bolje od muškaraca ili su ravnopravni?”. Učesnici radionice su bili učenice i učenici III i IV razreda IB i nacionalnog programa. S obzirom na kompleksnost i multidisciplinarnost teme, radionica je bila usmjerena na propitivanje stereotipa i predrasuda kada je u pitanju odnos društva prema ženama, ali i položaj savremene žene u Bosni i Hercegovini. Tema je bila veoma zanimljiva učesnicima radionice te ih je potaknula na sjajnu diskusiju. Također su…
Profesorica Elmana Cerić je u petak, 27. novembra 2020, s učenicima IV1 razreda naše škole održala online radionicu “Komunikacija, stereotipi i predrasude”. Akcenat radionice stavljen je na dvije snažne i široko rasprostranjene predrasude, a to su predrasude prema LGBT populaciji i prema nošenju burke. Jesmo li hrabri priznati da imamo predrasude? Šta podrazumijeva sloboda? Jesu li sva temeljna ljudska prava jednaka? Ko se krije iza čega? Kako izaći iz etnocentrične perspektive? Zašto nam je jačanje interkulturalnih kompetencija važno? – samo su neka od pitanja o kojima se raspravljalo na ovoj radionici. Naši učenici prepoznali su značaj diskutiranja o ovoj temi…
Naš bivši učenik Din Ammar Tolj na matematičkom takmičenju u Velikoj Britaniji nagrađen je Zlatnim certifikatom. Zlatni certifikat u Engleskoj kruna je njegovih dosadašnjih uspjeha koji sežu od osnovne škole, preko kantonalnih i takmičenja na nivou Federacije BiH, pa sve do osvojenog Srebrenog certifikata na prošlogodišnjoj matematičkoj smotri britanskih srednjoškolaca. Podsjećamo da je Din Ammar prva dva razreda pohađao na MYP smjeru u našoj skoli, a prije dvije godine je u sklopu svog Personalnog projekta uradio Zbirku zadataka iz matematike za učenike 1. i 2. razreda MYP smjera. Din Ammar Tolj je kao jedan od najboljih učenika Druge gimnazije dobio…